Tento příspěvek se týká mých zkušeností s homeopatií a aktivní praxí, kterou jsem začala poskytovat v r. 2000 a letos, na začátku r. 2022, jsem se rozhodla předat žezlo praktikující homeopatky dál. Za dvacet let svého působení, kdy každý homeopat přitahuje takové klienty, které má sám ve svém celkovém obraze, jsem se postupně naučila neztotožňovat svůj obraz s obrazem klienta a vidět jeho esenci z nadhledu. Vstupovala jsem vědomě do sféry homeopatie – vědy a metody založené na uzdravování nemocí člověka pomocí principu podobné léčí podobné – jako do sféry blízké vědeckému přístupu i duchovním šamanismu v jednom. Vědecký přístup spočívá v celostním pohledu na člověka a ve vnímání příčin jeho potíží ve všech souvislostech. Vyžaduje znalost anatomie a fyziologie člověka, stejně jako schopnosti naslouchajícího psychologa a vnímavého mystika, kterému se skládá na pozadí klientova příběhu skutečný, tj. pravdivý příběh člověka, který usiluje o uzdravení. Šamanský přístup vychází z podstaty celé metody, můžeme ho nazvat novodobou alchymií, souhrou myšlenkového a duchovního obrazu, kdy homeopat navazuje spojení s říší minerálů, rostlin a zvířat i s temnou a světlou stránkou člověka. Homeopatie je tedy metoda, která poskytuje uzdravování člověka a jeho potíží, které vznikly na základě traumatu v minulosti a následným hromaděním a potlačením emocí a vzpomínek, spjatými s tímto traumatem, do nevědomí. Z těchto neuvolněných emocí se v živých organismech vytváří „živná půda“ pro onemocnění různého charakteru, počínaje akutním onemocněním a konče chronickou nemocí nebo úrazem. Touto živnou půdou rozumíme energetické a  chemické změny v organismu, které pak vedou k oslabení tělesných funkcí, k bolestem hlavy, zad a kloubů, a nakonec ke snížení imunity.

Homeopatická metoda přináší možnost uzdravit svoje potíže přímo působením na energeticko-psychický zdroj těchto potíží . Pokud se nám totiž nedaří „uzdravit“ příčinu potíží v jejím počátku, začneme se přirozeně chránit obrannými psychickými vrstvami, které více či méně zajišťují, aby se další podobné trauma neopakovalo. Homeopat pak zjišťuje, v jaké situaci k němu klient přichází a poskytuje preparát, který působí postupně na tyto obranné vrstvy a rozpouští naši vnitřní potřebu na nich lpět. Po nějakém čase se dostáváme společně k jádru traumatu – uzdravovací proces tedy probíhá obdobně jako bychom ze sebe snímali slupky cibule než dojdeme k jádru uvnitř. V jiných případech, kdy je klient v aktivním spojení s traumatem a jeho příčinou, je možné vybrat preparát, který zapůsobí přímo na původní příčinu a na jádro člověka. Jak prakticky toto působení homeopatického preparátu probíhá?

Připustíme – li, že naše fyzické tělo se svými funkcemi je součástí vysoce organizovaného systému složeného i z nehmotných složek, jejichž projevem je životní energie, můžeme si představit, že takový organismus je logicky řízen složkou na ještě vyšší úrovni, kterou zakladatel homeopatie Samuel Hahnemann nazval dynamis. Z důvodu traumatu se v člověku postupně narušuje schopnost řídící složky udržovat tělo, mysl i duši v rovnováze. Homeopatický „lék“ předává této řídící složce informaci, která navrací dynamis do řídící funkce tím, že postupně vrací člověka do traumaty nezatíženého stavu, rozpouští v něm nahromaděné příčiny, proč k traumatu došlo, a organismus se sám – pomocí přirozeného samouzdravovacího procesu – vrací do rovnováhy a ke zdraví.

Pohybujeme-li se v rovině bioenergií a informací, je užitečné si představit jejich fyzikální podstatu a snáze přijmeme, že se jedná o určitou formu vibrací a ty můžeme zobrazit pomocí frekvencí. Frekvence si snadno představíme v souvislosti s hudbou – vyjadřuje počet kmitů za jednotku času, čím hlubší tóny, tím delší vlny a nižší frekvence a naopak. Svoji spirituálně energetickou podstatu, to velké a košaté tajemství, si tedy zkusme představit jako jedinečnou hudební symfonii, své tělo jako hudební nástroj a složku dynamis jako dirigenta. Homeopaté a homeopatky potom hrají roli ladiče, který hledá tu nejpřesněji znějící melodii, kterou vydává jejich ladička – pečlivě vybraný homeopatický „lék“, jenž je schopný vyladit naš „porouchanou“ vnitřní melodii . Jeho laktózová (cukerná) složka je pouhým nosičem pro tuto danému jedinci co nejpodobnější informaci – melodii, která je předávána řídící složce dynamis. Pozměněná nebo ztracená melodie potom, řečeno s nadsázkou, zaznívá tělem jako ozdravná hudební skladba, a tělo i duše se uzdravují. V souvislosti s tím dochází k posílení oslabených orgánů a energetických drah, které se jako spící nebo falešně hrající hráči znovu vracejí ke svým správně znějícím skladbám a dirigent může obnovit svoji harmonizující a rovnováhu udržující roli ve svém orchestru.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

POUŤ 2016: Po stopách Přemyslovců ze Znojma na Křemešník

Přání našemu králi k narozeninám

Milovaný Karle,

ctěný králi

přicházíme zblízka i zdáli

ve tvých stopách jdeme!

Od znojemského chrámu

naše kroky moudře vedeš

až k branám Grálu –

V prastaré vinici

pozvedáme číši

připíjíme na zdar naší pouti

pohárkem šedé Rulandy

Milý Bušku,

tvé víno z Francie

zesládlo staletím

nad vodami Dyje!

………………………………………………………………………………………………………………

Most přes řeku Dyji

Spojnicí mezi tělem a myslí

s písní květin jsme přišly

voda září zpívá

voda kvete jako žena

všemi dary obdařená

Nechej se chvíli laskat

chladivými něžnými prsty

krev se ti rozběhne

až na konec světa

Slunce svým žárem

pak dokončí výpal

Bohyně Thaya vystoupí

ze svého koryta

kytice vyplakaného kvítí

čeká ji uvita:

odevzdej mi svůj prostý květ

vonnou růži ti vrátím zpět

………………………………………………………………………………………………………………

Bítovská Madona

V podzámčí ráno zraje bylinami

měkkými kroky mezi visutými zahradami

duše vtančí jako baletka

do Ódy na radost

Točí se na gejzíru fontány

Flétny housle tympány

Tajemný dirigent ji zve

o pár stupňů výš do brány

tam svádí boj se Sirénami i démony

Tu du du dú, ty dy dy dý

A světlá vize Koruny

vzklíčí v tónech Proměny

Božský prám

pannami z větru je tkán

na něm plout do nebeských výšin

je náš plán

Ke zdroji tepla

Vstupenky do nebe pastýři světla

hlava zdá se že skoná

v chládku čeká tu Madona

dělí se s námi o svého Syna

………………………………………………………………………………………………………………

Jemní

Stará lípa mluví

svatým Vítem se chlubí

Anna a Petr cestu urychlí

Vždyť jsou to andělé

rozmarům lidí uvyklí

………………………………………………………………………………………………………………

Kostelní Vydří

První kámen nás zve na cestu

a další – jakoby vítal nevěstu

Rozplétáme své nitě životů

v lesním tichu zdobíme květinami

každý kámen mnichy postavený

zástupy předků s námi tančí

Jako nevěsty před svatebním obřadem

darujeme milému věneček z heřmánku

chrpu do klopy jestřábník do ruky

v tichém bezčasí

slavnost sahá až k počátku životů

Odpuštění ze srdcí prýští jako letní přívaly

lipová alej nás provází zpěvem k oltáři

až doma shledáme co jsme tu dostaly

………………………………………………………………………………………………………………

Náprstníky

Průvodci přistaví veselý vlak

aby nás svezl až do oblak –

bílá Telč nás hýčká manou i nektary

brzy jsme u soch za kaplí se svými lektvary

Ještě lehčeji vznášíme se výš

Zástupy náprstníků ukazují: dál!

Koupelí hladíme svá těla hebká

na hříchy a žádosti nikdo se neptá

radostné třásně purpuru nás provází

na kamenném vrchu nám nic neschází

Paměť krajiny se zahušťuje kameny

náprstníky mění se v prameny

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Řeč kamenů

Mlýnské kolo –

mlýnský kámen –

s únavou je Ámen!

Purpurové traviny se vlní

naše oči se úžasem plní

ke kromlechu Kateřinou jsme uvítány –

Makrokosmos zde otiskl své razítko

naše tělo velké je pojítko

Kamenným kruhem

do středu vesmíru jsme vstoupily

vedeny bezpečně

do středu ticha

k branám Hradu naše kroky mířily

do ticha našich buněk

vibrace Zdroje se nořily

šroubovice DNA v radostném tanci vířily

jejich chvění i změny zachytíme na okamžik

i Země zastaví se na chvíli

Svatá Kateřina ronící své léčivé slzy

přicházejícím poutníkům

najednou oči osuší

a s úsměvem nám požehnání dává:

chůze je dobrá pro duši

…………………………………………………………………………………………………………….

Bezděčně

Procházíme lipovou vůní

letní večer už dávno přečetl pohádku

Vstupujeme očekávány

na pomezí dvou zemí

bránou ke králi Rybáři

v rodném statku jeho ženy

Největší věci jsou prosté

připomínáme si po sté

smířené s tělem

i hvězdou nad čelem

usínáme při čtení od Věry

Ráno je hebké a měkké

Už jenom Radost

………………………………………………………………………………………………………………

Znění

Ladíme bez námahy svůj nástroj

trubku – spinet – klavír

Jdeme v souladu s krajinou

kameny – stromy – pěšiny

někde uvnitř rodí se vír

dráhy životní síly se spojily

Kroky v rytmu vesmíru

ladný pohyb ruky

život šitý na míru

labutím – květinám – i nám

U pramene tryská píseň

na skalce se potkáš s králem

srdce velké pro všechny

z hrdel ozývá se chorál

Zní nebeský Jeruzalém

……………………………………………………………………………………………………………………………….

POUŤ 2017: Moravskou bránou k prameni Moravy aneb jantarovou stezkou ke kořenům

Jedna báseň

Začátek poutě je jako

první nadechnutí

při narození

cesta se odvíjí jako smaragdový had

který se probouzí ze zimního spánku

a nakonec překvapen zjistí

že se doplazil ke špičce svého ocásku

Panna Maria Hostýnská

už nepotřebuje bojovat s cizáky

předává své blesky nám

abychom si sami osvítili

svá vnitřní ticha

a ponořili se do klidného jezera

proto tu vznikla mezera –

za povyšování

za pohrdání

za lenost

Vyplňujeme ji každodenní chůzí

kdy cítíš pod nohama tep Země

který srovná tvé srdce

aby příliš neutíkalo

nebo ho povzbudí

aby ho všichni slyšeli

kdy ve vlasech se ti splétá

hvězdný prach s paprsky slunce

v zářivou korunu

na každém hrotu drahokam

Brána do historie Moravy

nás s kořeny vyladí

strom života klaní své větve do země

a ty znovu raší vzhůru

chuť dovádět ve větvích

a hladit kůru

Jakub pak rozdá mušle

do kterých Sněžník perlu z rosy

jednou položí

a vlnky Moravy nás svezou

do jantarové komnaty

Vystoupáme na Kopeček

a najdeme domeček na spaní

a spolu s Věrou a Wolkerem Jiřím

přidáme se k poutníkům

na cestě k zářnému cíli

Milost světla nás něžně objímá

a do nohou sílu vlívá

lopatky zaniklého mlýna se točí

ze živých Janiných očí

se rodí báječná večeře

i naše sny o důvěře

Těšíkovská kyselka vyvěrá

přímo ze svěžího lůna Země

krok za krokem tiskneme svá razítka

do sudetských cest

Dálovské jezírko na chvíli smyje prach

zvířený dřevorubeckými vozy

Es ist vollbracht – dokonáno jest

Je to Jiříkovo vidění či lest?

Duch Praděd nás už zde vítá

a nesmlouvavě žene cestou

lehce znesvěcenou komercí

do opevněné lóže řádu německých rytířů

Tíži osudu národa jež

klesá nám do svalů

a tlumí náš dech ve žhavém kopci

smyjeme po chvíli

v hučivém vodopádu

bublání šumění chladivé vody

osvěží naše těla

ne však batohy

a dobrý anděl Michal

na ohnivém koni nás dohoní

a všemi prostředky nás podpoří

k dočtení zašlých stránek našich knih

Hela ráno otáčí nový list

a jantarová koupel zjasní

naše vnímání co oči nevidí

to srdce vždy napoví

Voda pramenů nám teče vstříc

ušlechtilé květiny pokyvují

z Velké kotliny – tudy, tudy!

Přes práh zeleně se přehoupneme

a Praděd a Jeho kameny

nás volají k zodpovědnosti za Zemi

za sebe na zemi

ke slunci západu skládáme svá křídla

do lůžka z květin

poslední zkouška síly naší harmonie

bílý kříž až z Tramtárie

Ranní stezka mlžnými závoji

mezi kterými vykukuje svět

až ke studánce vřesové

kde dlí vlídní bohové

berou nás do dlaní a hladí po tvářích

Skalním oknem překračujeme další práh

a vstupujeme už do zahrady rajské

za její krásou přišly jsme bosé

zahrada smrků kapradin a potočních víl

zve nás ke zdroji nekončících chvil

Vozka nám však hodí lano

a vytáhne nás vzhůru

na místo kde on sám kdysi

poztrácel svou víru

jednou rozjede se zpátky

pro svůj chléb

až všem poutníkům doplní

rozvahu i míru i dech

scházíme zase z doteku nebe

zpět k lidem v údolí

dost to všechny bolí

bytosti přírody zajaté

v malých bílých kuličkách

tiší naši bolest

necháme se vést

a Branná letos poslední

nás vítá kameny co umí kvést

Ráno nás posílá na procházku lukami

kde Sněžník kývá na pozdrav

a čeká na příští naše zrození

Konec poutě je vtipnou iluzí

ani život nikdy nekončí

jen lehkými kroky přechází

do nové dimenze

(klidně i s holemi)

do naší pravé podstaty

být poutníky

Po návratu nasloucháme stále

svým vnitřním světům

listům stromů

květinám

ptačím křídlům

i motýlům

nejde pouštět rádio

ani sledovat jiné pořady

(natož ten přístroj, co pořád počítá)

milujeme svůj domov

teď a tady

(zapsáno cestou vlakem z Ostružné a upraveno v Tišnově, 2017)

……………………………………………………………………………………………………………………………….

POUŤ 2018: Na křídlech Orlice k národnímu sebevědomí

Na křídlech orlice…(poutnická poéma)

poznámka: Poéma, též básnická povídka, je rozsáhlejší lyricko-epická veršovaná skladba skládající se obvykle z několika zpěvů.

Na křídlech Ducha

na křídlech moudrosti

v otázkách hojnosti

slétly jsme se u pramene

abychom vyzvedly na světlo

své poklady a tajemství.

Tři bájné kněžny a patnácte královen

českých a moravských

císařoven římských

pozvedlo své číše pramenité vody

a otevřelo klíčem darovaným

pramátí Moravou bránu

kterou se vchází do hodovní síně svatební.

Hiavo tapú, hiavo tapú, hiavo tapú

AROHÁ

Na prahu brány Vše je jedno

kulatý obzor s vrcholy hor

cesta k orlickým hřebenům zdá se tak snadná

na chvíli ukáže se co bylo je i bude

Vstupem do ní se všemi živly po boku

otevíráme Pandořinu skříňku

svých obav strachů bolestí i vzpomínek

Gaia nás svou pomocnou rukou zdobí

přiléhavými barevnými obvazy

večer pak pijeme lektvary z letních bylinek

Z barevných vůní tvoříme v duchu obrazy

které nás spojují s duchem doby

V nouzi voláme bytosti přírody

zakleté do malých bílých kuliček

Horská vodo,

leť šumivá, pěnivá,

panenko vábivá,

leť, zpívej a tanči

a kolotej v šumění

u tebe krása se

v radosti promění.

Hora Matky Boží

všemi svými symboly

dodává nám odvahu

jít cestou vědomou

pokrevenstvím svatého Grálu

Svatý Václav a svatá Ludmila

Karel Čtvrtý, Anny i Elišky

připíjejí svými kalichy

na světlé zítřky

Divoká i jemná je Orlice

její srdce na vlnách nás hostí

a my vracíme té řece vesmírné

písní své srdce nesmírné

Kde domov můj, kde domov můj?

Ať mír dál zůstává s touto krajinou

zloba závist zášť strach a sváry

ty ať pominou, ať už pominou

Ach synku, synku, doma-li jsi

tatíček se ptá oral-li jsi?

Mužský princip se hlásí

přichází další zkoušky naší trasy

Anděl však Bartoš vysílá napřed

své mocné sbory

aby všechny rány bloudění i vnory

dovedly nás právě tam

kde Panna z nebes na křídlech

z křišťálu

miluje své děti bez ptaní se

na původ byť od Grálu

kde radost roste v sadu

v zahradě i pivovaru

Cestou přišly tušené zkoušky hranic

týrání, vyhánění a boření – vše na nic

tak modlíme se s ní: Pomoz nám prosím,

naše milá Paní postavit z trosek zas krásný chrám.

Ten první z kamene, ten druhý v srdcích,

tak přeje si Tvůj Syn – Král.

Král, všech královen idol a manžel

velí Kazi s dětmi odjet do Španěl

a volá Johanu z Rožmitálu

by doplnila náš počet opět na hvězdu Grálu!

Velká Deštná má jen kousek do nebe

nohy pevně na zemi, to se jede!

A tatíčkova chata nezklame

Velký Duch doby hodně práce zastane

vyčistí útroby a my spíme jako v mechu

jedna z nás tu dokonce košilku nechá

něco se nestihlo dokončit v tom spěchu

Cestou dlouhou přes Jagellonská území

všechny Anny nám v tu chvíli velí

vejít sady černých jeřábů

pro nektar zázračný

který vytáhne nás ze spárů

pochyb i zmaru

a projdeme všemi pevnostmi

kterými jsme se obezdili

bychom svá jemná a křehká těla

stlačili až byla menší a menší

Průchodem do Věže se vše mění

padají okovy a řinčí brnění

v té věži, díky pane Jurkoviči

mizí hranice a my ve spánku

letíme na létavici

Orlice zas šumí nad splavem

odpusť mi, modlím se

ať všechno přestanem

odpusť ať nemám vůbec strach

kéž dýchám na zobáčcích vah

odpusť

Orlice zas šumí nad splavem

Náchodem loučíme se s tankovým praporem

a zlehka vstupujeme do Broumovských stěn

v začátku nás jejich Duch zkouší

zda jsme svá srdce pozvaly

a ega na svém místě nechaly –

Osvědčíme se!

Průvodci jsou sesláni

a vedou nás přímo na svatební hostinu

na Hvězdu – místo činu

královny se strojí do sněžně bílé

a v kruhu tančí jako nové

libá hudba houslí a harmonia

z kaple hvězdy line se

svatba našich královských polovin

v čirém prostoru děje se

Guta pak na místo

kde skála kdysi nebi otevřela se

nás vede

dotek ruky spojení srdcí

láska a milost prší z nebe

na naše koruny

do našich písní

Lili-Anna zpívá díky

a pak už boží hostina

je připravena podél pěšiny

třešně, maliny, nějaké štípance i osiny

Vše je jedno (oba významy už dávají smysl)

v tomto nastavení vkráčí do kláštera

sedmnáct královen

sedmnáct panen

opat se neptá na náš úmysl

Nikoho nepřekvapí klášterní režim

po večeři chtělo by se do peřin

leč nás čeká noční návštěva kostela

vede nás benediktin zvesela

mnohým z nás Arnošt z Pardubic známý

možná víc než král

nás tu čeká

a svěřuje tajemství o pokladu zde uloženém

sem z Prahy do bezpečí odvezeném

Slzy které Marie z Magdaly vyplakala

aby pak radovat se mohla ze zjevení Pána

zdali i vlasy jsou její už nikdo neověří

radost a přístup do nebes tu však střeží

my ještě musely s mnichy i do podzemí

kde závan smrti naši rovnováhu změří

A konečně první noc v dormitáři

sedmnáct královen tu spí – to není v žádném snáři!

Předposlední den vracíme se

k bytostem skal

Z Božanova kde kostel stál

míříme ke Koruně

mezi kameny cítíme sílu ženství

myslíme na Žofii a Tetu

a jejich poslání na jihu království

Koruna zde zkameněla

aby nám něco připomněla –

a na naše hlavy snáší fialoví andělé

krásné koruny s živými drahokamy

nic jednoduššího není

než chvíle ticha mezi borůvčím

Cestou k prameni už se vše mění

královny vyzařují své pravé jmění

a znovu brána se nám otevírá

tentokrát bránu do nebes

tu Gaia vytvořila

hájem řada kapliček

polem řada třešní

potokem chladí voda

tucet znavených nožiček

Nedělní ráno nás vede

do zahrady rajské

starý veledub objímáme

zdravíme beránka i ovce

sedáme si k okamžiku ticha

v altánu vonícím po letním dřevu

a na svém paprsku každá z nás letí

do svého království středu

usedáme na trůn ve slavnostních šatech

vědomy si nyní svého vyznání

i další dary jsou tu k dostání

oranžová – žlutá – zelená

růžová – fialová – modrá

Duha se klene nad námi

a my po ní frčíme domů

trochu smutné že se loučíme

a dvanáct měsíců nenajdeme týden

kdy půjdeme pěšky jen

kdy předem nevíme kde složíme hlavu

a co bude naším obědem

kdy každá potíž má rychlé řešení

kdy se ujímá každá z nás chvíli vedení

kdy tajemství je společným pokladem

za kterým jdem a jdem

A víte co se stalo božínku?

Pouť skončila až dvacátého druhého

roku tohoto osmnáctého

kdy Konstancie a dvě Elišky

vydaly se s procesím na Bozinku

k uctění svátku Magdaleny Máří

Každý dostává co potřebuje jak víme:

do naší poutnické linie

vdechnuta byla vůně lilie

na křídlech vážky proudící

do příštího roku zvoucí:

z orlice proměna

do vážky vtělena!

Země zaslíbená

dědictví nejdražší,

co v tobě vykvete,

co v tobě vyraší,

vše ať je májové,

v svět širý, daleký

my volat budeme:

Naše jsi na věky.“

Osmnácte královen českých

U mariánského pramene

pod Horou Matky Boží

jsme se v české kněžny

a královny proměnily:

hrdá i skromná Libuše

nás vede na pouť naší velkou historií

Teta svými kouzly ztracenou cestu vrátí

a Kazi všechny boly vyléčí

Och svatá Ludmilo kdybys

mohla promluvit a pravdu nám

povědít kterak svého cíle dojít

vděčíme ti Judito za most co spojuje

co někdo rozpojil na naší cestě

a tobě Kunhuto za dvorskou etiku

a milostnou lásku muže své nevěstě

kterou by ráda měla Konstancie

leč osud jí dal pouto synovské co stále žije

v chrámu Brány nebes pod horou Květnicí

Guta nám přináší ty dobré dary nebeské

dětí jako smetí a jak hezké!

Dvě Elišky soupeří a Rejčka z nich

více štěstí v lásce má díky pánu z Lipé

Eliška ta druhá dobrá zemi jest

dává nám syna a Čechům novou zvěst

přijde král, můj syn, a spasí celou zem

a jeho královny k tomu přidají nám všem:

Blanka čistotu a lásku něžnou

Anna svou cestu vítěznou

Eliška sílu co hory přenáší

leč spása se nekoná někdo prý zanáší

Pak Johana se objeví na scéně

by podala ruku pomocnou

choti svému i jeho dětem neméně

S Annou Polskou nám obchod vzkvétá

na naší pouti arónie nás povzbudí

královna v svém letohrádku si lebedí

Poté jiné ženy vládly nám

Alžběta Anglická uklidila chrám

a uvolnila dvorské mravy

za sto let pak Marie Terezie

stále v duchu grálské linie

koná změny pro dobro monarchie

která – prozatím – padá výstřelem

do srdce nástupce a královny Žofie

její šarm a láska v nás stále bije!

Díky všem kněžnám za tři mocné dary

vládu – léčení – i rituály

Vděčnost královnám za lásku manželů

dvorské mravy i sílu vládnutí za mnohé vřavy

Děkujeme milujeme odpouštíme TEĎ A TADY

……………………………………………………………………………………………………………………

POUŤ 2019: Náručí jižních Čech

Náručí jižních Čech

Z budějovické kotliny jsme vylétli

na oranžovém draku blíže k horám

Ze TŘÍ Sil zrozené sedmičkou požehnané

k oppidu jsme popošly plaše

aby ne z mušle leč z mohyly

vystoupila Venuše

a prozářila kroky naší poutě

krásou slov i mateřstvím

silou energií láskou boží

i Marií

Široce rozkročená Kleť svýma nohama spojuje pevně

bájnou Atlantidu se srdcem Evropy

Zkropené kapkami deště zdobíme paní Horu

duhovou svatozáří

jež je naším osmidenním osudem

vkládáme společně naději i touhu

do příštích vrcholů i dní

do duší všech toužících

Na barevnou svatozář nám andělé vloží

Zlatou korunu za chvíli

v pytlíku první býlí

Po ránu Ódou na radost pouštíme do vod Vltavy

své zlaté vlasy radostná srdce i lásky oktávy

naše vědomí se povznáší nad pozemské řády

nad kamenným kruhem tančíme

v blankytném spojení na nebesích

z přímky tvoříme svatozář Země

čeká nás ještě víla vod u Plavi

co smutky naše odplaví

Pokorné kroky dál vedou nás z hluku světa

do území pana Jana z Nepomuku

s jeho jazykem nás pojí tiché tajemství

stejně jako se strážcem slovanských poslů z věčnosti

platíme vysokou cenu za recyklaci duše u studny

však rády pro štěstí našich vnuků!

Doudlebská očista pokračuje

pašijovou cestou k Římovu

vstupujeme přímo na Olivovou horu

kde Anděl bdí svým mečem ohnivým

nad spícími poutníky

přicházíme k nim se svými nejlepšími milníky

mlčenliví strážci posvětí naši další úmluvu

Krok za krokem vycházíme ze stínu ke světlu duše

ta nejzářivější v kapli na návrší nám daruje odvahu

přijít k tisícileté lípě

v níž život Panny Marie je skrytý

zdrávasem a požehnáním se nám srdce potěší

a nohy spějí na svátek Slunce, Země a Luny

cestou je nám třeba pomoci

anděl Radek bdí ve dne i v noci

jídlo doplní i kilometry ubírá

a jógou smíchu nás ovívá

usměvavý měsíc když vyšel nad starým hradem

obavy únava i hlad ležely už ladem

Ráno slunce vrbovky a stříbro řeky

vše jakoby poprvé i navěky

orlicí být aspoň na chvíli se daří

pak SOBĚ darujeme NOV

a pružnými kroky míříme k mlýnu

na řece Černé stravě jsme věrné

a za novu v říčce zcela černé

se s radostí koupáme

leccos tam zanecháme

a pak lukami voňavými

s polštáři mateřídoušky

se k SOBĚ vracíme

s pocity se ještě loučíme

zde na staré faře kde dřevo voní

vzpomínáme s láskou na své muže

i přesto a právě proto že svaté obrazy

tu stěny zdobí zdráháme se co se může

S rozbřeskem překvapení v kuchyni

prasklá voda, ale Verča co čeká mimi to není

to naše emoce zařádily –

k čiré artézské vodě ze hřbitova nás navnadily

Jen z dálky lze vidět ruku

co nás celou cestu vede

do hor prastarých co pamatují ptáky s duší lidí

a člověka s duší zvířete

přidává se k nám Vlaďka – anděl pro tento den

slunný i deštivý přechod kamenných stěn

Kohout nás ke Kleti obrací

a jako bájný Fénix s námi letí

ke své drahé choti – Slepici

hluboká její náruč nás snese

až do knihovny našich genů

nové vědomí se rodí za blesků i hromů

Džaja džaja Déví Mata Namahá

S bouří se boří naše iluze

že je třeba jít někam domů

domov je TEĎ a TADY

(držíme však směr na Nové Hrady)

svižnými kroky svěžím lesem

na křídlech včel i arniky se nesem

koncert z polí zaznívá

zářivá chvíle večerní s námi pobývá

najednou zátiší hor leží tu před námi

a mexická paní vítá nás kuskusem

i dvoudenním sklepním luxusem

Na druhý den jógujeme kol posvátné hromádky

a vracíme se k horám pěkně do řádky

Paní Kuna nás zve do svých skal

vítáme se s ní jsme zvanými hosty

a hned je tu chrám s přístupem do nebe

s pokorou jsme oblaženy světlem milosti

Matka Boží nás připravuje na uzdravení

u pramene

a jdeme s procesím k hoře svaté Krávy

bohyni se zlatými rohy chránící naši ženskost

od velké potopy přes pyramidy až po přítomnost

sedící jako matka bdělá na stráži

nešidíš-li nelžeš či nezvyšuješ marži

pohlédni bohyni Hathor do očí

a tvůj svět se zatočí

lásko naše milá

do vyšších dimenzí poskočí

projdeš závojem iluzí a staneš u oltáře

kde svit i jas jde z jedné tváře

která vždy za nás prosí o milost

a z jednoho srdce co pro nás hoří

láskou co jednou překoná tu vzdálenost

od Já k Ty a nazpět zas

za závojem spatříš

svůj původní obraz

melodie andělská ozve se

ze srdce tvého

voda pramenící pod chrámem je dobrá

a hojí všechny smutky i bolesti

o kus dál i voda hojná

zve nás k obrodě paměti

zvuk hojného zvonu vyzvání k oběti

svého umanutí sama sebou

polož svou hlavu do klína a sni

jako Jednorožec v klíně své lásky milostné

pak zase do výšin stoupáme

aby někdo moh skočit do neznáma

večer je z každé ženy krásná dáma

jako z gobelínu Eleonory Akvitánské

Poslední zastavení u pramene pod lipami

vede nás z temnoty do světla

ke stromu života který už prorůstá námi

a živen je láskou jedinou silou

která je skutečně s námi

Znovu projít chrámem co zpívá

svou píseň do pramene

opouštíme vzpomínky

tesané do kamene

A jdeme vstříc novým dnům i Hradům

Terčině údolí i jejím vodopádům

slast chladné vody na hlavy i paty!

Jako vždy na konci pouti

čeká nás návrat do vlastní reality

je milo v zámecké zahradě

kde šestnácte pannen na bobku sedě

probírá se svými dary i záměry

s vděčností za každý pohled i stisk ruky

slavíme posledním douškem vína

že zítra už každá z nás bude jiná

Díky ti náruči krajino Venuše Marie!

………………………………………………………………………………………………………………….

POUŤ 2021: Královny a kněžny na cestách – z Prahy až do Žihle

Už jednou jsme vyšly

je to tak dávno –

za hranicemi času

můžeme spatřit úsvit historie.

Sedněme na své vraníky či do svých kočárů

se zlatými opratěmi

a projeďme se s radostí pěti poutěmi

než se opět sejdeme pod záštitou přemyslovské dynastie.

První poutí v tomto čase

jsme vyšly z hluboké zemské síně znojemské

v níž ukrývá se tajemství pozemské i nebeské

pečlivě střežené v rotundě sv. Kateřiny.

Vědomí KDO JSEM nám vtiskla

iniciační oráčská scéna

Bořivoj a Ludmila –

symbol zrodu bratrství mezi Moravany a Čechy

mezi Slovany a Kelty.

Stopy i základní kameny Přemyslovců nás vedou

linií jeruzalémskou…

Napřesrok uctíme a přijmeme

nepřemožitelnou ženskou sílu Panny Marie

jež nás vede z Hostýnského chrámu

až k prameni živé vody Moravy.

Řeka řek Mora-Via

přivábí další členky naší družiny

JSME SOUČÁSTÍ JEDNÉ VELKÉ ŘEKY A RODINY

Vody Moravy se třetím rokem spojí

s vodami Orlice na severu

a než přistoupíme Zemskou branou

k vědomí soláru i duchu naší vlasti-země

zastavíme se u pramene

a zde se poprvé staneme královnou.

Nasbíráme na vrcholech hor hrdost i vzdor konvencím

jež kázali i Jurkovič a tatíček Tomáš Garrigue

vyšší vedení nás provede skalami

k naší vlastní HVĚZDĚ.

Na svatební tóny houslí není nikdy pozdě

provází nás oslavou a sjednocením

s archetypem královny.

Čtvrtý rok je tu země, jsou tu kameny, hola!

Orlice na svých bělopěnných křídlech nás snáší

do krajiny pod Kletí.

Projevený DUCH VEDE K VĚDOMÍ TĚLA

Kleť jako vztyčený prst k nebi

stále střeží naše kroky

až se ocitáme v srdci Novohradských hor

v milostiplné náruči Panny Marie

a cítíme skrze své tělo

její přítomnost u kamenů, v mechu

u pramenů i ve slunečním svitu.

Jsme již pátým rokem zralé

prožít svou přirozenou divokou podstatu

a proto vstoupíme do světa pohádek a mýtů.

Symbol hadrové panenky

k nám promlouvá intuicí

sesbíranou všemi ženami

našimi matkami i sestrami

všemi panenkami a Pannami

jež v našem vnitřním slunci se hřejí.

Uslyšíme svou vnitřní melodii

na které se rodíme každým okamžikem

znova a znova.

S panenkami v kapse

se pouštíme do dobrodružství éry

korunního víru

jenž silou své vznešenosti pozve

naše královny a kněžny

by povznesly svá odvěká utrpení

do rovin blažené krásy.

Opět je s námi Karel – král

aby udržel naši paměť v přítomnosti

a ve vědomí – co děláme pro sebe

konáme i pro ostatní.

Sešlo se nás dvakrát dvanácte královen a kněžen

co si přišlo pro jablko poznání

že divoška a královna je plod jeden

a že se ráda v sametu na koni prohání.

Královna v nás namísto cvičení těla

dbala letos více na umění rétoriky

neb duše se učí býti bdělá

když vystupuje ze své pýchy.

Sjíždíme se na svých ořích v centru království

na největším našem náměstí

jen jedna dlí na koni největším

ve Vídni a kraji vezdejším.

Vycházíme symbolicky z Emauz

kde trůní Marie z Montserratu naším očím skrytá

o to více žitá!

Se slovanským vkladem křtu

přicházíme ku hradu

do středu Davidovy hvězdy

nejdříve je třeba projít křišťálem nulového bodu

a uložit svá těla k spánku pod hradem.

Nedělním ránem spěcháme na Karlův hrad

jenž může se zdát být plným záhad

nám však některé z nich

se ukáží jako malý či velký zázrak.

Postát v jaspisové komnatě svaté Kateřiny

vidět jasné indicie ostatkové scény

jež nám dal zvěčnit na obraz

Karlův arcibiskup Jan Očko z Vlašimi

projít oběma směry dvěma rodokmeny

a stanout v úžasu v Kapli svatého kříže.

Kněžna Libuše k nám hovoří

pod velkým stromem

a její slova proudí k naší duši

i k vodám královského potoka:

BĚŽ A PRACUJ!

Jdeme a pracujeme

a jak nám káže poselství svaté Ludmily

podržíme v sobě tyto posvátné počátky:

vědět, kdy se skloníme před násilím

a kdy s ním bojujeme.

Zakladatelky rodu nás svými pevnými postoji

podporují v náročné cestě:

dolů z kopce se dokonce jedny boty rozpadnou

leč kouzlem obětavým zase nové najdou.

Přes kameny a kmeny sejdeme zvesela

k svatému Ivanovi

jenž nám dodá důvtip jak jít proti rozvodněné řece

a úspěšně složit svoje hlavinky

v komunitním centru na bájném Tetíně.

Judita Durynská MOST PEVNÝ POSTAVÍ

a my přejdeme bezpečně z Višudhi k Ádžně

komunikace už plyne SPOJITĚ a svižně.

Svatava Polská nás potom přesvědčí

jak VZÁJEMNÁ PODPORA VŠEM SVĚDČÍ.

Noc je zde neklidná

příběh vraždy mnohým nedá spát.

A brána nebes se otevírá –

z tetínských vyhlídek míříme

do nitra tajemných brdských lesů

kde rozdíl mezi zemí a nebem se stírá.

Na zlatém koni běží k nám Adléta

nyní už osvobozená od zkoušek života

a praví nám v bráně doktora Aksamita:

ŹÍT DÁL BEZ HOŘKOSTI JE VÝHRA TA!

Ve stanici Zdice opět koně přepřaháme

a do Jinec na slibnou večeři pospícháme.

Po ní nás pozvou ke svému stolu

Konstancie a Kunhuta.

Konstancie je jako všechny z nás v té době

povinna králi, loži i sobě

a vždy HLEDÁ CESTU SVOU

na níž laskavost a víra jsou jí záštitou.

Kunhuta Švábská svému muži

věrná je a podporuje jeho trůn

své děti zasvětí nebesům

a dobře ví, že v každé životní krizi

JEN LÁSKA LÉČÍ.

Na Plešivci bránu mystérií otevírá

dobrá žena druhého Václava

Guta z Habsburku

a její poselství

LÁSKA, ČEST A RODINA

je jako hladký doušek vína.

Dcera její Eliška jež je Přemyslovna

čelí po smrti otce velké výzvě –

úpadku země české předejde

královským sňatkem s nímž do dějin vejde.

S vírou že PRAVDA A LÁSKA ZVÍTĚZÍ

porodí svého požehnaného syna

jehož úsměv je tu stále s námi

I KDYBYCHOM TOMU BRÁNILI.

Velká Karlova láska Blanka

se stane i královnou českou

najde však Prahu smutnou a nehezkou.

Král pak s její velkou podporou

město své postaví do krásy

klaněti národy se mu budou.

Jen kdo zná kouzlo jemné ženy z Valois

ví, že LÁSKA V MANŽELSTVÍ JE NEJVĚTŠÍ SÍLA!

Když osud vyzdvihne první ženu na nebe

druhou králi přihraje hnedle

– je to Anna Svídnická

první císařovna česká

jež kraluje svou mladostí

i nemalou moudrostí neboť ví

že ÚCTA A RESPEKT SE NOSÍ BEZ OHLEDU NA VĚK.

Otec její dojde smíření s dcerou

na mrtnickém hřbitůvku milosti měrou.

Alžběta z Pomořan doplňuje souhvězdí velkých dam

přináší králi a císaři děti, oporu ve stáří

a víru, že vše se vydaří

když najdeme HARMONII V SÍLE ŽENY.

Její synové Zikmund jenž zdědí nejprv Moravu

a Jan pak Zhořelecko

dají našim zemím otisk, který obsahuje všecko.

Kouzlo dalšího dne na Dubovém vršku započne

a v údolí s překrásnými buky

Anna Přemyslovna nám svůj osud vyjeví

OTEVŘI SVÉ SRDCE A DEJ SE VÉST

nám tiše napoví

a déva Skalitul hned odpoví:

NESTE TO ŽEZLO DÁL.

Aktivní síly ženy se i v nás zrodí

a při přechodu z Brd na Křivoklátsko

přejdeme velký tah bez nehody.

V poklidu přijdeme na Zbirožský dvůr

manželky českých králů nám otvírají

další léčivý dům.

Zámek i hrad na kopci nás lákají

svými jaspisy v podloží přímo vtahují

do nitra templářského sídla.

Zde mnohé důkazy našeho působení

zříme ve vitrínách i na zdi

posedíme chvíli na brokátu

ovívajíce mírné mdloby

ze síly energie zednářských lóží

a možná i wehrmachtu zloby.

Nikdo se však nedoví, jen my,

jak jsme kralovaly v síni se střechou v nebi

kde Slovanskou epopej mistr Mucha

pro potomstvo budoucí tvořil.

Večer jsme uvedeny do salónu

manželkami českých králů.

Tou nejstatečnější byla bezesporu

skromná Kunhuta z Haliče

žena druhého Přemysla, krále železného a zlatého,

mocného muže, povahou však samolibého.

Porodila následníka trůnu a po smrti krále

stala se zajatkyní na Bezdězu.

Vysvobozena z vlastní silné vůle

stává se partnerkou Záviše z Falkenštejna

tím podpoří i svého syna, druhého Václava.

Vskutku STATEČNÁ ŽENA.

Viola Těšínská vtipně i vznešeně

předloží svůj život v lásce s třetím Václavem

posledním přemyslovským králem

jenž zahynul předčasně a krutě.

Heslo PŘIJÍMÁM VE SVÉM ŽIVOTĚ DOBRÉ I ŠPATNÉ

jí bylo potřebné i platné

nedala se hned strhnout k dalšímu sňatku

dokud smutek neodešel a cítila se v pořádku.

Druhým manželem se spojila s rodem z Růží

osud jí však nepředepsal dlouhého žití s muži.

Když na scénu české historie vstoupila

mladičká Eliška Rejčka

stala se brzy po sobě manželkou dvou králů

každý ji miloval i hejčkal

oba ji však brzy opustili a bohaté věno zanechali.

Největším mužem jejího života se však stal

sebevědomý šlechtic Jindřich z Lipé

s nímž žila na Starém Brně v lásce

i v souladu s božskou Psýché.

Rejčka jež šla moudře i cestou cudnosti

může doporučit LÁSKU K SOBĚ I DRUHÝM

SPOLU S RADOSTÍ ZE ŽIVOTA

nám všem kdo sejme předsudků pouta

a prostřednictvím pouti se léčí.

Musíme dlouho jít

než nám Zbiroh zmizí z bot i očí

Josef Václav Sládek nás zavádí

do mechu a kapradí

ke křišťálové studánce

kam tiché laně chodí pít.

Odtud cesta kol živých vod královnám utíká

že ani okem nemrknou a už jsou před cílem

skrytým v údolí

ne však před pozicí vnitřního bojovníka.

Snad je to tím, že dnešní den se odvíjí

pod taktovkou Ochránkyní dědictví našich zemí:

na slunném místě obě princezny z Bavor

nám svěřily svůj duchaplný světonázor.

Johana jako čtrnáctiletá provdána

za čtvrtého Václava jenž byl ještě dítě

sžila se s pražským dvorem velmi hbitě.

DŮVĚRA A PODPORA – záruka přijetí srdce i lože manžela.

Nemaje potomky, král si krátil chvíli lovem

a jedné noci na Karlštejně se Johaně stal jeho pes osudem.

Druhá žena z Bavor Žofie nedala mu také žádné děti

o spermiogramu tehdy neměli ani ponětí

a tak se stala různých pomluv obětí.

Zdravé srdce řeklo této odvážné ženě

VŠE JE ZALOŽENO NA ZMĚNĚ

a došla ku klidu duše (nejen)

Betlémské kaple návštěvou

mistra Husa se stala obhájkyní horlivou.

Třetí ochránkyně našeho dědictví

Johana z Rožmitálu přijala za muže

Jiřího z Poděbrad a jeho šest dětí.

Sama povila ještě pět svých dětí

s heslem PODPORA V LÁSCE A VE SVORNOSTI

dostalo se jí i naší zemi vzácné milosti

– smíru v politice i náboženství.

A kdoví, kdo přinesl Evropské společenství?

V ložnicích králů, je známo, se rodí nejen děti.

Zdá se, že hojnost potomků naší zemi byla

vždy příznivým osudem:

Anna Jagellonská v příštím století

milovala vroucně svého Ferdinanda

a jejich patnáct dětí.

Spojila slovanskou péči s habsburskou mocí

nesouce ve svém srdci LÁSKU, RESPEKT, MOUDROST I ÚCTU

zasloužila se pro české země o nejednu výhru, uznání i poctu.

Pátek bývá často dnem

kdy na cestě za svým snem

rozpoznáme co nám v něm ještě brání

šly jsme snad proto po svatojakubské dlani.

Na louce u kostela ve stínu pod stromy

naše hadrová panenka mrkla jedním okem

a poskočila velkým skokem

když nás seznámila s osudem divošky Támar

uctily jsme ji ladnou sestavou Čandra Namaskár.

Nachytaly jsme do svých drah Měsíc i Slunce

a mohly sestoupit k jezu na Berounce

kam nás dvě královny v Duchu pokroku

s orlicí i lvem po boku na břeh řeky sezvaly.

Markéta Přemyslovna svým otcům i matkám věrná

ke trůnu do Dánska se vydala

a královnou Dagmar se stala

aby svou ODVAHOU, LÁSKOU A KRÁSOU duše

dánského krále okouzlovala

a dánský lid dodnes svým vzorem vábila.

Když Alžběta Stuartovna promluvila

sedmnácté století nám přiblížila

kdy jako zimní královna českou korunu v Praze přijala.

Svého muže Bedřicha podporovala

a svá těhotenství i přes nároky politiky vítala.

Francouzskou módou a novými mravy proslula –

v Praze, ve Vídni i pod ochranou vévody oranžského

kam se uchýlila po smrti muže svého –

nakonec klidu duše došla návratem do své vlasti

byla vždy ženou CTNOSTI, ODVAHY A BDĚLOSTI.

Voda kouzel a soucitu se valí i plyne

nelze neslyšet její vlivné hučení

a my všechny tušíme

že navečer dojde k léčení.

Konstancie se pokusí zmizet za svým mobilem

síla mužů z její Moravy ji podrží setrvat v kruhu žen.

Judita, Anna ze Svídnicka a Eliška Rejčka

cítí potřebu zůstat pro tyto chvíle řece nablízku

zatímco ostatní královny znovu stoupají vzhůru

k židovskému hřbitovu kde v chrámu lesa

skrývá se spojení s menhirem v pupku světa.

Zde pod obcí všem se náhle ujasní

kde rodí se hřích –

ne v duši osamocené

či v těle zkoušeném

leč v hlavě v níž sídlí naše mysl

je třeba přijmout, že nebyl to ničí zlý úmysl

leč doba zmítaná vášněmi a touhou po moci

vynikající však jemností ducha

jenž zkoušen byl v nás pokušením

odpojit duši od těla.

Náš bůh je láska

a odhodlání překročit řeku Jordán

přiznat si své nevědomí a povrchu věcí klam.

Svou bezmoc změnit historii

nahradíme láskou

Ahava hebrejsky láska

Důvěra hebrejsky emún

mění náš předsudek i hřích

na všudypřítomný šalom jenž znamená mír

Odpuštění sobě i všem

nám dává sílu dovolit korunnímu víru

odvést tu tisíciletou tíhu

do jeruzalémského menhiru

Jeru-šalom – Viděti mír

ve všem co oko naše vidí

ucho slyší a srdce pocítí.

Divoško i královno, věz

že zneužití použití i využití

manipulace i lež

se proměňují ve světlo poslání

jenž nám září na cestu i do dlaní.

Nevěsta země i Nebes ženich

tančí svůj svatební tanec

v rytmu kroků dalších

i v tónech našich hlasů nesmělých.

Ještě určitý čas potečou potoky slz

to proudící láska čistí naše životy

jako vody vesmírné řeky Jamún

znovu se ke slovu hlásí důvěra – emún.

Na druhý den do náruče Žihle míříme

cestu železným ořem si krátíme.

Zastavením v Plasích v klášteře

urovnáme pránu ve svém novém těle

ať jsme tu samy, společně či ve dvou.

Judita se nám ještě mihne v Plasích

cestou na masáže horko zmrzlinou hasí.

Žofie s Tetou na jih ke svým rodům spěchají

zatímco v Žihli nás večer hýčkají

naše přání s radostí plní.

Cvičení wydy nebo mořský bazén?

– každému snesu to nejlepší na zem.

Nedělní ráno zastihne své královny

projasněné a uvolněné

žihelský kamenný pantheon

nás doslova pojme do svých náručí

a Anežka Česká tu s pochybami zatočí.

Společně s ní vyšleme duhovou jemnost

i sílu své moudré laskavosti

do světové vzájemnosti

spolu s NEOHROŽENOSTÍ, POKOROU

POMOCÍ A SVOBODOU

všechny tušíme, že tyto síly

budou naší každodenní potřebou.

Odjíždíme na stříbrných koních

k branám své královské rodiny

s korunami na hlavách

jež jsou jemnohmotné

tak se nikoho nedotkne

že jsme královnami každým dnem

že je nám tato role krásným osudem.

Jak bezpečně nám je

když nás vítá sama Marie Terezie

povinnostmi k sobě na svém sídle zdržená.

Své poselství vkládá do našich srdcí

listinou jež je v duchu pokroku v bráně nebes uložená:

ŽÍT PRO ZEMI, ROD A BYTOSTI

POMOCI OD BÍDY, BOLESTI

TOUHA PO LÁSCE A SPRAVEDLNOSTI

VZÁJEMNÉ LASKAVOSTI A RADOSTI

ŽIVOTNÍ SÍLA JE NEKONEČNÁ

A LÁSKA V SRDCI BEZPODMÍNEČNÁ

JÍT DÁL CESTOU POZNÁNÍ

V ROVNOVÁZE I HLEDÁNÍ.

Zákonem jogínských poutí je

že vše bez začátku a konce je

než budou vánoce splníme si jen

pro sebe, svět i královnu výjimečný den.

Nový věk barev i melodií jsme připravily

na most ke svobodě vystoupily

až prapor svobody na našem hradě zavlaje

budeme plodným duchem za hradbami ráje.

Pták ohnivák nám splní tři přání:

být Lakšmí, Sarasvátí či Kálí?

Být vším naše přání je!

O homeopatii